Artikel 1 Deze betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingsovereenkomsten tussen klinisch psycholoog (hierna te noemen: behandelaar) en de client.
Artikel 2 No-show: Afspraken moeten uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de behandeling geannuleerd worden via het emailadres. Bij niet annuleren en bij annuleringen binnen 24 uur voor de afspraak is de behandelaar gerechtigd de gereserveerde tijd aan de client in rekening te brengen.
Artikel 3 De door de behandelaar aan de client gedeclareerde kosten voor de behandeling dienen door de client binnen 30 dagen na de datum van de factuur te zijn betaald.
Artikel 4 Indien de client het verschuldigde bedrag niet binnen 30 dagen na de factuurdatum heeft betaald, dan krijgt de client een laatste gelegenheid om de factuur zonder ophoging van kosten binnen 14 dagen te betalen.
Artikel 5 Voldoet de client binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering niet aan zijn/haar verplichtingen, dan is de behandelaar zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel door derden te
laten uitvoeren.
Artikel 6 Alle buitengerechtelijke incassokosten verband houdende met de invordering van de gedeclareerde bedragen komen ten laste van de client. De buitengerechtelijke incassokosten zijn vastgesteld op tenminste 15% van de
hoofdsom met een minimum van € 30.
Artikel 7 Bij betalingsachterstand is de behandelaar gerechtigd - tenzij de behandeling zich hiertegen verzet - verdere behandeling op te schorten totdat de client aan zijn/haar betalingsverplichtingen heeft voldaan.
Artikel 1 Supervisie bij Werkplaats Binnenruimte is gericht op professionele ontwikkeling, zelfreflectie en het behalen van de competenties zoals vastgesteld door de VGCt, VEN of VSt.
Artikel 2 De supervisierelatie is een leerrelatie, geen behandelrelatie. De supervisant blijft verantwoordelijk voor het eigen professioneel handelen. Alles wat in supervisie wordt besproken, wordt vertrouwelijk behandeld.
Artikel 3 Aan het begin van het traject worden leerdoelen en afspraken vastgelegd in eensupervisiecontract. Afspraken kunnen tot 48 uur van tevoren kosteloos wordengeannuleerd; bij latere afmelding wordt het tarief in rekening gebracht.
Facturering vindt maandelijks plaats met een betalingstermijn van 30 dagen.
Artikel 4 De supervisant bereidt elke sessie actief en inhoudelijk voor, brengt relevante casuïstiek in en reflecteert op eigen handelen.
Artikel 5 Conform de richtlijnen van de VEN/ VGCt/ VSt wordt verwacht dat de supervisant regelmatig videomateriaal van eigen sessies meebrengt ter bespreking, met vooraf verkregen schriftelijke toestemming van de cliënt. Na afloop van iedere sessie maakt de supervisant een kort reflectieverslag, waarin leerpunten, aandachtspunten en vervolgacties worden vastgelegd en mailt deze aan de supervisor. Deze verslagen vormen samen met het supervisie-contract de basis voor de eindbeoordeling.
Artikel 6 De supervisor bewaart of deelt geen cliënt materiaal; de supervisant beheert dit zelf en gebruikt het uitsluitend binnen de context van supervisie, in overeenstemming met de AVG.
Artikel 7 Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld. Bij onvrede of klachten staat de supervisor open voor een gesprek. Indien nodig kan de supervisant zich wenden tot de betreffende beroepsvereniging.
Artikel 8 Werkplaats Binnenruimte is aangesloten bij diverse beroepsverenigingen, waaronder de VGCt, VEN, VSt en het NIP (Nederlands Instituut van Psychologen).